dimecres, 17 de juny del 2015

OPINIÓ: "Ciutadans de segona", per Joan Xuriach Fusté

Fa anys que visc i treballo a Catalunya, em sento espanyol, no vull la independència. 

Vaig dir sí a l'Estatut del 2006, els polítics que he votat han fet bones lleis: pobresa energètica, taxes bancàries, horaris comercials, prohibició de les curses de braus... 

Estic a favor de la immersió lingüística.

Tinc una petita empresa que amb el corredor mediterrani acabat i amb accessos dignes al port de Barcelona seria més gran. 

Em molesta anar a Madrid a intercanviar vols quan l'aeroport del Prat té més moviment de passatgers que el de Barajas. 

No entenc que encara paguem peatges per anar arreu i ara, també, hàgim de salvar les autopistes ruïnoses (al costat d'autovies gratuïtes) de la capital d'Espanya. 

Quan utilitzo Rodalies, amb trens tercermundistes que transporten, amb retard, milers i milers de persones a treballar, penso en l'AVE de Toledo i els seus nou passatgers diaris. 

Hem patit retallades en sanitat i ensenyament que amb un dèficit fiscal raonable no haurien calgut. Per als diferents governs espanyols, el fet de viure a Catalunya et converteix en un espanyol de segona.

JOAN XURIACH FUSTÉ
HGxI


Nota: Per a més informació i veure comentaris podeu llegir l'article a La Vanguardia

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada