dimarts, 9 de juny del 2015

OPINIÓ. 'La Monumental de Barcelona', per Joan Xuriach

La Monumental, 1965. Tinc nou anys, em fotografien al pati de quadrilles amb els toreros, les amistats de l’avi amb el personal de la popular plaça fan possible aquest privilegi. 

Em sento gran al costat d’adults (prohibida l’entrada als menors de 14 anys), m’encurioseix tot, els colors vius  que envolten el món taurí, la música, l'estètica dels moviments del torero amb el brau...  Sembla irreal, és com un somni. 

Malgrat l'oposició de la mare, durant uns quants anys vaig assistir a moltes “corridas”, tantes que em vaig convertir en un petit expert que enorgullia el meu avi i sorprenia els veïns de seient. L’argot, la lídia i les diferents característiques dels braus i les ramaderies, tot ho sabia. 



"Un dia em vaig 
fer gran de cop 
i la barbàrie em
va esclatar a la cara"

Un dia em vaig fer gran de cop i la mort va esdevenir real, la barbàrie em va esclatar a la cara. Guardo les fotografies juntament amb totes les altres que capturen moments de la meva vida. Records en blanc i negre que no haurien d’haver sobreviscut al color. 

El desembre de 2008 vaig signar la ILP contra les curses de braus a Catalunya. 

Joan Xuriach
HGxI

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada