diumenge, 21 de setembre del 2014

Les nostres impressions de la V. "Viurem en un País Lliure", per Salvi Pardàs

Els voluntaris de l'ANC d'Horta-Guinardó ens vam ocupar dels trams 51, 52, 53, 54 i 55. Si es necessitaven 7 voluntaris per cada tram (o illa de cases), en vam acabar essent més del doble!

Amb el nostre coordinador, el Francesc Martí, ho vam preparar tot molt bé i ens mentalitzàvem per a una jornada intensa. Però tot va anar com oli en un llum. Per què? Doncs perquè la multitud que atapeïa el carrer es va comportar amb una disciplina, educació i esperit col·laborador admirables.

Jo no vaig tenir temps per gaudir els moments (els voluntaris no ens vam poder incorporar al mosaic), prou feina teníem, pendents que tot es desenvolupés a la perfecció. Del carrer estant i sense cap informació (sense cobertura, sense megafonia...) no teníem cap certesa que tot allò sortís bé.

Només passades les sis de la tarda, amb la gentada disolent-se i el cansament a les espatlles, ens va arribar la xifra, 1.800.000 persones, segons la Guàrdia Urbana; i una foto: la senyera humana perfectament arrenglerada al llarg d'onze quilòmetres! Ho havíem aconseguit! Abraçades, emoció... i poques paraules.

Amb tot, hi va haver un d'aquells instants que em quedarà gravat a la memòria per sempre: amb la meva filla petita a coll, corejava amb totes les meves forces els crits eixordadors de la multitud, in-inde-independència, tot mirant els seus ulls innocents i embadalits. Cada sil·laba ressonava dins meu com un jurament

Georgina,

CREIXERÀS EN UN PAÍS PRÒSPER
CREIXERÀS EN UN PAÍS NET
CREIXERÀS EN UN PAÍS SOLIDARI...

VIUREM EN UN PAÍS LLIURE


Ha arribat l'hora. El nostre poder s'ha de demostrar a les urnes. Tots units per un País Nou.

I un prec. Ajudeu-nos. Feu-vos voluntaris.

Salvi Pardàs i Sunyer
(ANC Horta-Guinardó)

Llegiu tots els articles de la sèrie "Les nostres impressions de la V"

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada