dimarts, 10 de novembre de 2015

ESCENARI POST 27S: Conclusions del debat intern d'Horta-Guinardó

Reunida l’Assemblea d’Horta-Guinardó per tractar les qüestions plantejades pel SN de cara al debat pel proper CSTE, en donem resposta:

Quines dificultats afronta l'ANC per ampliar la majoria social?

1) Dificultats per arribar a sectors específics

La classe treballadora, obrers i sindicats han estat el sector de què s'ha parlat més, però s'han mencionat també la gent jove, la tercera edat i els immigrants.

S'ha traçat una línia entre el col·lectiu d'immigrants castellanoparlants i aquells que no ho són, per tractar-los com a entitats separades.

2) Dificultats per arribar al món castellanoparlant

El missatge costa que arribi bé al món castellanoparlant. Hem estat unànims en entendre que hi ha d'haver un canvi radical en la manera de fer campanya en els col·lectius exclusivament castellanoparlants, on és evident que la força de l'Assamblea s'ha notat poc o no ha pogut accedir a les seves esferes.

Com que ha estat la idea que més suport ha tingut —la necessitat d'un canvi en com convèncer l'electorat castellà—, hem proposat una sèrie de canvis en la manera d'afrontar una nova campanya dirigida a aquests col·lectius.

a. Publicitat al carrer i fulletons

Hem suggerit que la publicitat en tanques i cartells tingués colors molt cridaners i frases curtes, missatges només en castellà i escrits per a gent castellanoparlant. La crítica que s'ha fet més forta al funcionament fins ara de les campanyes de l'Assemblea ha estat que els fulletons en castellà són una traducció del català. Amb això no n'hi ha prou. Per arribar a un electorat que pensa diferent es necessiten missatges diferents, fets expressament per a ells. Per competir amb els missatges populistes de certs partits unionistes cal una campanya amb una força semblant i al mateix nivell. Potser l'ajuda de Súmate és clau en aquest aspecte.

b. Televisió 

És evident que el cost de sortir a una televisió espanyola, segurament l'únic recurs per arribar a les cases de molta gent, és impossible d'assumir, o altament difícil d'assumir. Hem deixat clar, però, que quan ens plantegem arribar a tot l'electorat hem de considerar totes les alternatives, per difícils que siguin. La presència d'independentistes a les tertúlies espanyoles seria un gran pas. Però de nou és molt difícil d'aconseguir. 

c. Donar rellevància a líders d'organitzacions existents 

Respecte a la manera d'arribar a col·lectius diferents, no només el castellanoparlant, s'ha suggerit promocionar o donar rellevància a líders d'entitats que són reconegudes i que tenen pes. Aquests líders, per utilitzar l'expressió que s'ha utilitzat, “hauríem de fer-los nostres”.

Organitzacions vinculades amb la justícia social, els sindicats, la no-corrupció, serien un gran vehicle per acostar-se a l'electorat que tot sol mai no s'acostaria a les idees de l'Assemblea. 

d. Grups de barri: Assemblea i Súmate 

Posar d'acord les assemblees de l'ANC i de Súmate per poder fer-les funcionar a la vegada i tenir més força als barris. Seria molt bo tenir una més gran compenetració amb altres organitzacions que tenen els mateixos objectius que l'ANC i que poden sumar forces per fer pressió sobre els col·lectius de què parlàvem. 

e. Enquestes o demanar dubtes, pors 

Seria molt útil demanar directament en forma de petites enquestes demanar directament i en persona quines són les grans pors i les idees en contra de la independència dels col·lectius unionistes. Com dèiem, és molt difícil fer campanyes pels castellanoparlants des de fora del seu món. Tenir de primera mà noves impressions (post 27S) en els nostres barris seria molt útil per començar a pensar en ampliar la majoria social.

3) Dificultat de donar imatge d'unitat 

Fer pinya és bàsic per comunicar seguretat a l'electorat indecís. L'ANC s'ha de fer veure si la cohesió i l'entesa entre partits polítics cada vegada costa més.

Altres idees de què hem parlat: necessitat de deslliurar-nos de l'estigma de la corrupció (i de que ser català i independentista és ser "burgès" i, per tant, corrupte) i de seguir amb el discurs per desbancar la por o la incertesa pròpies dels partits que prometen una tercera via.

Procés Constituent

Establir una metodologia 

Perquè el resultat del Procés Constituent sigui el més democràtic i obert possible cal que es defineixi una metodologia de treball que asseguri aquests objectius. 

S’han plantejat dubtes sobre la correcta redacció técnico-jurídica de la Constitució. Això pot ser difícil per a un públic poc o gens avesat per part de la ciutadania. És per això que és fonamental que es defineixin els temes a tractar i les diferents opcions per tal que les entitats que col·laborin en el debat tinguin una guia de treball i que posteriorment els resultats siguin assimilables. Una metodologia clara i transparent facilitarà la feina i al mateix temps serà un reclam de cara a una major participació.

HGxI

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada